Wersje językowe

ZAMÓWIENIA TELEFONICZNE 607 537 744 pn-pt w godz. 7:00-16:00 ZAMÓWIENIA MAILOWE sklep@pnos.pl

Regulaminy Sklepu Internetowego

Regulamin Sklepu Internetowego Ogrodniczy Sklep Internetowy PNOS.pl

 

określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Gwarancja
§ 11
 Dane osobowe
§ 12 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

 

§ 1. DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Ogrodniczy Sklep Internetowy PNOS.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem pnos.pl.
Sprzedawca – PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000504994, NIP 8943052641, nr REGON 02240737400000 .

 

§ 2. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki
  2. Adres e-mail: sklep@pnos.pl
  3. Telefon: 609 482 999 czynny w dni robocze 7:00 - 15:00
  4. Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): PNOS Sp. z o.o. Oddział LUBLIN Sklep Internetowy Ul. Zemborzycka 110, 20-445 Lublin.
  5. Adres do wysłania reklamowanego towaru: PNOS Sp. z o.o. Oddział LUBLIN Sklep Internetowy Ul. Zemborzycka 110, 20-445 Lublin.

 

§ 3. WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Do złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

 

§ 4. ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą oraz akceptacją Regulaminu.
  7. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

 

§ 5. PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    1. Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Za pośrednictwem platformy płatniczej:
      • Płatności Shoper
    3. Jednorazowym kodem BLIK
    4. Za pobraniem, tj. gotówką bądź kartą w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
  2. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
  3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 dni roboczych od złożenia zamówienia.
  4. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia (przelew natychmiastowy, kod BLIK).
  5. Kupujący, dokonując zakupów w Sklepie, akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

 

§ 6. REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
  3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
  5. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
    • Rzeczpospolita Polska
    • Austria
    • Belgia
    • Bułgaria
    • Chorwacja
    • Cypr
    • Czechy
    • Dania
    • Estonia
    • Finlandia
    • Francja
    • Grecja
    • Hiszpania
    • Holandia
    • Irlandia
    • Litwa
    • Luksemburg
    • Łotwa
    • Malta
    • Niemcy
    • Polska
    • Portugalia
    • Rumunia
    • Słowacja
    • Słowenia
    • Szwecja
    • Węgry
    • Włochy
  6. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego, jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
    • za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL,
    • do paczkomatów InPost.

 

§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
    2. w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
    3. zawarcia umowy - w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną/elektroniczną.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na numer konta bankowego wskazanego przez Konsumenta, Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru wraz z dowodem zakupu na adres: PNOS Sp. z o.o. Odział LUBLIN Sklep Internetowy ul. Zemborzycka 110, 20-445 Lublin niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
  13. W przypadku umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r., prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, na zasadach opisanych w § 7 Regulaminu, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

§ 8. WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
    7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

§ 9. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności produkt z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę lub osób działających w jego imieniu, jest dłuższy.
  2. Produkt jest zgodny z umową sprzedaży, jeżeli zgodne z umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
  3. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
  4. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
  5. Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową sprzedaży, musi:
    1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży;

  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  1. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
  2. Wszelkie reklamacje związane z produktem lub realizacją umowy sprzedaży powinny być składane w formie pisemnej lub poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy, na adres określony w § 2 Regulaminu.
  3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
  4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności towaru z umową sprzedaży.
  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności produktu z umową sprzedaży, wartość produktu zgodnego z umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży.
  6. Koszt naprawy lub wymiany produktu ponosi Sprzedawca. Konsument jest zobowiązany udostępnić Sprzedawcy kompletny produkt podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy oraz wskazać adres i termin odbioru produktu.
  7. Brak przekazania firmie kurierskiej reklamowanego produktu pod wskazanym adresem i terminie z przyczyn leżących po stronie Konsumenta wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego kosztu, o którym mowa w ust. 9 zd. drugie.
  8. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli produkt jest niezgodny z umową sprzedaży, gdy:
  9. Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży;
  10. Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową sprzedaży;
  11. brak zgodności produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową sprzedaży;
  12. brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy sprzedaży;
  13. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy sprzedaży, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową sprzedaży pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  15. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności produktu z umową sprzedaży jest nieistotny.
  16. W razie odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.
  17. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechu produktu.
  18. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację; co do zasady postępowanie jest bezpłatne; wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
    2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym; co do zasady postępowanie jest bezpłatne; wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów;
    4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  19. Sprzedawca zapewnia dostawę produktu pozbawionego wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli produkt ma wadę (rękojmia). W przypadku produktów używanych lub niepełnowartościowych, Sprzedawca każdorazowo informuje Przedsiębiorcę o istotnych cechach produktu, a w szczególności o ewentualnych widocznych śladach używania.
  20. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania produktu. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
  21. Jeżeli produkt ma wadę, Przedsiębiorca może:
  22. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia;
  23. żądać wymiany produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży produktu wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
  24. Wszelkie reklamacje związane z produktem lub realizacją umowy sprzedaży powinny być składane w formie pisemnej lub poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy, na adres określony w § 2 regulaminu.
  25. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej doręczenia.
  26. Termin przedawnienia roszczeń Konsumenta dotyczących braku zgodności towaru z umową, istniejący w chwili dostarczenia towaru, w tym możliwości złożenia reklamacji, określa art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

 

§ 10. GWARANCJA

  1. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta produktu, importera lub dystrybutora. Odpowiedzialność wobec Klienta ponosi udzielający gwarancji (gwarant).
  2. Oświadczenie gwarancyjne zawiera:
    1. wyraźne stwierdzenie, że w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej;
    2. nazwę i adres gwaranta;
    3. opis procedury, której uprawniony ma przestrzegać, aby móc skorzystać z gwarancji;
    4. wskazanie rzeczy, których dotyczy gwarancja;
    5. warunki gwarancji.
  3. Warunki gwarancji nie mogą być mniej korzystne niż warunki rękojmi określone w § 9 regulaminu.

 

§ 11. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności stanowiąca załącznik do Regulaminu.

 

§ 12. ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
  6. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.

 

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SP. Z O.O.

  1. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice

05-850 Ożarów Mazowiecki

adres e-mail: sklep@pnos.pl

 

Ja ..................................................................... niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów:

....................................................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................................................

Data zawarcia umowy: .....................................................................................................................................

Imię i nazwisko Konsumenta: ..........................................................................................................................

Adres Konsumenta: ..........................................................................................................................................

Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: .........................................................................................

 

.............................................................................................
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)


Data ............................................

 

 


 

REGULAMIN KONTA

Regulamin konta w Ogrodniczym Sklepie Internetowym pnos.pl

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia

§ 1. DEFINICJE

Konto – uregulowana w niniejszym regulaminie nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Kupujący - każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Ogrodniczy Sklep Internetowy PNOS.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://sklep248327.shoparena.pl
Sprzedawca - PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000504994, NIP 8943052641, nr REGON 02240737400000 .

 

§ 2. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki
  2. Adres e-mail: sklep@pnos.pl
  3. Telefon: 609 482 999

 

§ 3. WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
    • aktywne konto e-mail
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies
  2. Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Kupującego.
  3. Konto daje Kupującemu dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Kupującego w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
  4. W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
  5. W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą umowa prowadzenie Konta na zasadach wskazanych w niniejszym regulaminie.
  6. Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
  7. W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: sklep@pnos.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta.

 

§ 5. REKLAMACJE

  1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail sklep@pnos.pl 
  2. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

 

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
    2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    3. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 6. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności stanowiąca załącznik do Regulaminu.

 

§ 7. ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
  3. W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego regulaminu Konta.
  4. Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
    1. konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Sklepu
    2. poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi
    3. zmiana funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji regulaminu Konta.
  5. Kupujący zostanie poinformowany o planowanej zmianie regulaminu Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
  6. W przypadku gdy Kupujący nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien poinformować o tym Sprzedawcę poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy sklep@pnos.pl, czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Kupujący zgłosi takie żądanie.
  7. W sytuacji gdy Kupujący nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
  8. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym nie będącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  9. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.

 

Regulamin Newslettera

sklepu Ogrodniczy Sklep Internetowy PNOS.pl

§ 1. DEFINICJE

Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Ogrodniczy Sklep Internetowy PNOS.pl prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://sklep248327.shoparena.pl
Usługodawca - PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000504994, NIP 8943052641, nr REGON 02240737400000 .
Usługobiorca - każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter.

 

§ 2.1 Newsletter

  1. Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
  2. Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail.
  3. Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
  4. Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. Następnie, na podany w pierwszym kroku adres e-mail, Usługodawca wyśle Usługobiorcy wiadomość weryfikującą adres e-mail, w której znajdzie się link do potwierdzenia przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera. Po potwierdzeniu przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy.
  5. W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
  6. Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 5 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: sklep@pnos.pl.
  7. Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.

 

§ 3.2 Reklamacje

  1. Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres e-mail: sklep@pnos.pl.
  2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

 

§ 4.2 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę podczas korzystania z Newslettera jest Usługodawca.
  2. Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Usługodawcę zawiera polityka prywatności stanowiąca załącznik do Regulaminu.

 

§ 5.2 Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę.
  2. Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
  3. W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je.
  4. W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: sklep@pnos.pl, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.

 

 

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

1. Postanowienia ogólne

Niniejsze postanowienia stanowią politykę prywatności (dalej: „Polityka Prywatności”), która określa podstawy prawne przetwarzania danych osobowych oraz informacje dotyczące zbierania i wykorzystywania danych osobowych przez PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000504994, NIP 8943052641, nr REGON 02240737400000 (dalej: „PNOS”). Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu Sklepu Internetowego PNOS. Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu Sklepu Internetowego Kupujący powinien zapoznać się z Polityką Prywatności.

 

2. Definicje

  1. Administrator – spółka PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000504994, NIP 8943052641, nr REGON 02240737400000, e-mail sklep@pnos.pl, telefon: 609 482 999
  2. Cookies – pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Klienta przeglądającego Sklep Internetowy. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin użytkownika w Sklepie Internetowym i dokonywanych przez niego czynności.
  3. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość.
  4. Klauzula informacyjna – wszelkie informacje podawane w przypadku zbierania danych przez Administratora wynikające z art. 13 lub 14 RODO, stanowiąca ust. 3 Polityki Prywatności (klauzula informacyjna dla Klientów).
  5. Klient – to osoba fizyczna, w tym konsument (tj. dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową), która posiada zdolność do czynności prawnych i/lub ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu, w tym ze Sklepu Internetowego i/lub w przypadkach opisanych w regulaminie ze Sklepu Internetowego.
  6. Podmiot przetwarzający – osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu Administratora.
  7. Profilowanie – jest to dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania Danych Osobowych. Poprzez profilowanie możliwe jest przypisanie indywidualnej, konkretnej oferty, spersonalizowanej dla poszczególnego Klienta.
  8. Przetwarzanie – są to operacje lub zestaw operacji wykonywanych na Danych osobowych np. zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
  9. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  10. Sklep Internetowy – serwis internetowy, działający pod adresem pnos.pl, prowadzony jest przez Administratora.
  11. Zgoda – konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej Danych osobowych.

 

 3. Klauzula informacyjna na Klientów

 Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy naszych klientów, potencjalnych klientów, naszych dostawców towarów i usług oraz potencjalnych dostawców towarów i usług (dalej: Klient, Klienci), iż:

 

  1. Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów

 

Administrator danych osobowych:

PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, KRS 0000504994, NIP 8943052641, REGON 02240737400000 (dalej: my)

Cele przetwarzania danych osobowych:

·       złożenie oferty

·       wykonanie umowy zawartej z Klientem

·       realizacja naszych obowiązków przewidzianych prawem

Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

·       obowiązek prawny

·       umowa

·       zgoda Klienta

·       nasz uzasadniony interes

Odbiorcy danych osobowych:

podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

·       prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych

·       prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania

·       ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania

·       inne prawa określone w poniższych informacjach szczegółowych

  1. Informacje szczegółowe dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów
    1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych Klienta będzie PRZEDSIĘBIORSTWO NASIENNICTWA OGRODNICZEGO I SZKÓŁKARSTWA W OŻAROWIE MAZOWIECKIM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki, KRS 0000504994, NIP 8943052641, REGON 02240737400000 (dalej: my).

Klient może się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: Ożarowska 40/42, bud. F, Duchnice, 05-850 Ożarów Mazowiecki,
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: rodo@pnos.pl.

 

  1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Będziemy przetwarzać dane osobowe Klienta w następujących celach:

  • składanie ofert świadczenia usług oferowanych przez nas, ,
  • składanie zapytań ofertowych dotyczących dostaw towarów lub świadczenia usług,
  • zawieranie i realizacja łączącej nas umowy oraz świadczenie na rzecz Klienta oferowanych przez nas usług,
  • realizacja naszych obowiązków przewidzianych prawem, a w szczególności wystawianie i przechowywanie dokumentów księgowych oraz archiwizacja dokumentów,
  • ochrona naszych praw zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności dochodzenie należnych nam roszczeń w ramach stosownych postępowań,
  • przesyłanie informacji o prowadzonej przez nas działalności, przesyłanie newsletterów oraz prowadzenie marketingu.

 

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klienta jest:

  • wiążąca nas umowa – w zakresie danych koniecznych do wykonania umowy,
  • przepis prawa – w zakresie danych koniecznych do wystawiania i przechowywania dokumentów księgowych oraz dla celów archiwizacyjnych,
  • zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych – w zakresie danych koniecznych do składania ofert świadczenia usług oraz zapytań ofertowych, a także przesyłania informacji o prowadzonej przez nas działalności, przesyłania newsletterów oraz prowadzenia marketingu,
  • nasz uzasadniony interes – w zakresie danych koniecznych do ochrony naszych praw zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności dochodzenia należnych nam roszczeń w ramach stosownych postępowań.

 

     2. okres przechowywania danych osobowych

Będziemy przechowywać dane osobowe Klienta wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów, dla których dane te są gromadzone, a w szczególności do czasu wykonania obowiązków wynikających z wiążącej nas umowy oraz przepisów prawa.

W szczególności informujemy, że będziemy przechowywać dane osobowe Klienta do czasu:

  • zakończenia negocjacji w sprawie zawarcia umowy,
  • wykonania wszystkich obowiązków wynikających z wiążącej nas umowy oraz zakończenia okresu archiwizacji wymaganej przepisami prawa,
  • zakończenia dochodzenia naszych praw zgodnie z przepisami prawa lub przedawnienia naszych roszczeń,
  • wycofania przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych.

 

     3. Odbiorcy danych

Będziemy przekazywać dane osobowe Klienta:

  • naszym dostawcom, którym zlecimy świadczenie usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT, dostawcom usług księgowych; takie podmioty przetwarzają dane wyłącznie na nasze polecenie oraz na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,

 

Prawa Klienta związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Klientowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody Klienta przed jej wycofaniem; zgodę Klient może wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny lub e-mailowy (zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO);
  • prawo dostępu do danych osobowych – Klient posiada prawo dostępu do informacji (danych), które przetwarzamy (zgodnie z art. 15 RODO);
  • prawo żądania sprostowania danych osobowych – Klient posiada prawo do aktualizacji danych przekazanych do PNOS (zgodnie z art. 16 RODO);
  • prawo żądania usunięcia danych osobowych – Klient posiada prawo do usunięcia danych w przypadku, gdy były one przetwarzane niezgodnie z prawem lub dane nie są już potrzebne do celów, do których zostały zgromadzone (zgodnie z art. 17 RODO);
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Klient posiada prawo do ograniczenia przetwarzania danych w przypadku gdy Administrator nie potrzebuje już danych do celów, w jakich były przetwarzane, dane są nieprawidłowe, jak również są przetwarzane niezgodnie z prawem (zgodnie z art. 18 RODO);
  • prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację Klienta – w zakresie, w jakim przetwarzamy dane Klienta na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu – Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu w przypadku, gdy przetwarzanie danych następuje w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej, w tym w szczególności wobec przetwarzania na potrzeby marketingu, w tym profilowania, jeżeli nie ma innych ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania nadrzędnych wobec interesów Klienta (zgodnie z art. 21 RODO);
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas danych osobowych w ustrukturyzowanym i powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego; Klient ma prawo przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali dane do innego administratora, co uczynimy wyłącznie wówczas, jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe; prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Klientowi tylko odnośnie tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy lub zgody Klienta (zgodnie z art. 20 RODO);
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, Klient powinien skontaktować się z nami (dane kontaktowe wskazane zostały w lit. a powyżej).

 

  1. Pliki cookies

Sklep Internetowy wykorzystuje do swojego działania pliki cookies. Administrator stosuje w Sklepie Internetowym następujące narzędzia:

 

  • Niezbędne pliki cookies – Administrator wykorzystuje tzw. niezbędne pliki cookies przede wszystkim w celu dostarczania Klientowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. Korzystanie przez Administratora z niezbędnych plików cookies jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
  • Analityczne pliki cookies - Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w Sklepie Internetowym. Pomagają Administratorowi ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak Klienci poruszają się po stronie. Dzięki temu Administrator może badać statystyki i poprawiać wydajność Sklepu Internetowego. Informacje zbierane przez te pliki cookies są pseudonimizowane, nie mają więc na celu ustalenie tożsamości Klienta. Jeśli Klient nie zezwoli na stosowanie tych plików cookies, Administator nie będzie wiedzieć, kiedy Klient odwiedził Sklep Internetowy.
  • Funkcjonalne pliki cookies - Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują Sklep Internetowy do wyborów Klienta, takich jak preferencje językowe. Jeśli Klient nie zezwoli na te pliki cookies, Administrator nie będzie w stanie analizować wyborów Klienta i odpowiednio ich dostosowywać.
  • Marketingowe pliki cookies – reklamowe - Marketingowe i reklamowe pliki cookies pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do zainteresowań Klienta, nie tylko w Sklepie Internetowym, ale również poza nim. Pliki te mogą być instalowane przez partnerów reklamowych Administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Na podstawie informacji z tych plików cookies i aktywności w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań Klienta. Marketingowe i reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio danych osobowych Klienta, ale identyfikują przeglądarkę internetową i sprzęt Klienta. Jeśli Klient nie zezwoli na stosowanie tych plików cookies, Sklep Internetowy w dalszym ciągu będzie mógł wyświetlać reklamy w trakcie korzystania przez Klienta ze Sklepu Internetowego, jednak reklamy nie będą dopasowane do preferencji Klienta.

 

Klient zawsze ma możliwość samodzielnie i w każdym momencie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do ich urządzeń końcowych. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Klient może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji ww. usługi pod wskazanymi poniżej adresami:

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer

  • Firefox

https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox?redirectlocale=pl&redirectslug=usuwanie-ciasteczek

  • Opera

https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies

  • Microsoft Edge

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history

  • Safari

https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac

 

  1. Postanowienia końcowe

 

Administrator informuje, iż w celu zapewnienia bezpieczeństwa Danych osobowych Klientów oraz aktualnych i przejrzystych procedur i polityk w PNOS niniejszy dokument będzie regularnie analizowany i zmieniany w związku ze zmianami w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz wszelkimi działaniami podejmowanymi w celu zapewnienia należytej ochrony Danych osobowych Klientów.

 

Niniejsza Polityka obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium